jak stworzyć fan page na facebookuZadaj komuś pytanie „co to jest facebook” to dostaniesz odpowiedź – portal społecznościowy. Tak, to prawda. Największy serwis społecznościowy, jaki powstał. Ale facebook już dawno przestał być tylko serwisem, gdzie możemy nawiązać kontakty ze znajomymi. Stał się narzędziem w marketingu.

Oglądając, chociażby różne programy w tv, możemy zauważyć napisy na dole ekranu: „znajdź nas na facebooku” lub „polub nas na facebooku”.

Na facebooku bardzo popularne stało się zakładanie własnego fanpag’a. Może go założyć każdy. Nie jesteśmy też ograniczeni co do ich ilości.

Prowadzenie fanpage niby banalna sprawa, w sieci można znaleźć wiele wskazówek „jak, co mamy robić”, aby pozyskiwać like. Płatne reklamy, kupowanie fanów, pisanie często na fanpag’u to tylko niektóre metody na to aby nasz fanpage rósł i zdobywał popularność.

Ale, czy zdawałeś sobie sprawę, że na naszym fanpage należy też zastosować SEO, które pomaga przecież w pozycjonowaniu ? Przyznam szczerze, że sama do niedawna o tym nie wiedziałam. Ale przez to, że marketerzy ostatnimi czasy dość często mówili o promocji na facebooku, postanowiłam poszperać w sieci na temat prowadzenia fanpag’a.

Poniżej przedstawiam Ci 5 sposobów SEO

1) Dobry tytuł strony

To może być banalnie proste zadanie, jednak wcale takie nie jest. Warto zastosować słowo kluczowe w tytule. Nie przesadzaj, jednak z dużą ilością słów kluczowych, bo tytuł przestanie być naturalny. Nie używaj również ogólników np. sport, piłka nożna. Sam przyznasz, że to mało atrakcyjne.

Najlepszym rozwiązaniem może być zastosowanie nazwy firmy.

 

2) Niestandardowy adres url

Po założeniu fanpag’a mamy adres z jakimiś cyferkami facebook.com/pages/nazwafanpage/123456789. Własny adres url możesz ustawić, dopiero gdy uzyskasz 25 polubień swojego fanpag’a. Musisz jednak pamiętać, że taki adres możesz ustawić tylko 1 raz, potem już go nie zmienisz, dlatego ważne jest abyś użył również w adresie słowa kluczowego. W sieci znalazłam informacje, że najlepiej ograniczyć się do 1 słowa kluczowego. Zbyt dużo słów może być odebrane jako celowe upychanie ich i może być karane.

 

3) Sekcja „O”

Czyli miejsce pod tytułem. Ta część służy jako „opis meta”. Zaraz po tytule, fragment tego opisu będzie znajdować się w wynikach wyszukiwania. Warto, aby ten opis był ciekawy, zawierał słowa kluczowe, wskazywał o czym jest fanpage, co możemy na nim znaleźć. Można zastosować np. „Informacje e-biznesowe, słowa kluczowe i/lub nazwa firmy”

Opis nie powinien być długi ok. 140 znaków w zupełności wystarczy.

Jak wypozycjonować fanpage

 

4) Zmiana statusu aktualizacji

Nie wiem, czy zdawałeś sobie sprawę, ale tworząc nowe aktualizacje, Google bierze pod uwagę pierwsze 18 znaków. Traktuje to jako opis meta, czyli tytuł seo dla tej aktualizacji. Dlatego warto rozważyć umieszczenie słowa kluczowego w tym miejscu. Google dodatkowo kładzie największy nacisk na pierwsze słowo występujące w statusie.

jak zarabiać na Facebooku

 

5) Linki do fanpag’a

Google lubi linki, dlatego, aby poprawić seo naszego fanpag’a należy linkować do niego z każdego miejsca. Umieść link na swoim blogu, linkuj z twittera, ustaw stopkę w mailu. Kieruj jak najwięcej linków.

Dalsza treść dostępna po zalogowaniu

Autor wpisu:

Pasjonatka wordpressa i (w mniejszym stopniu) joomli. Samouk języków programowania: php, html, mysql. Od niedawna zaciekawiona MLM i programami partnerskimi. Cały czas dokształcam się by odnieść sukces w marketingu. Potrzebujesz pomocy przy blogu ? nie wiesz jak coś ustawić w wordpress ? - zapraszam na mojego bloga http://kamilanitschka.pl - wordpress i ebiznes

http://kamilanitschka.pl

(Visited 323 times, 1 visits today)