Moda na bloga firmowego pojawiła się w Polsce nie tak dawno. Wcześniej blog kojarzony był głownie w kontekście pamiętnika pisanego przez osoby nie publiczne, czyli nastolatków, które opisywały swoje codziennie i niecodzienne życie. Więc co się takiego stało, że poważne firmy zaczęły namiętnie prowadzić blogi ?

Czy blog firmom jest potrzebny?

Przecież, to wymaga czasu…

W tym artykule przedstawię 4 powody dlaczego firmom potrzebny jest blog.

jak prowadzić poczytnego bloga

4. Zwiększenie poziomu profesjonalizmu

Sama strona internetowa już nie wystarcza. Kilka zakładek, które pojawiają się na każdej firmowej stronie, to za mało, by w dobie marketingu internetowego wyróżnić swoją markę. 

Pisanie bloga zwiększa atrakcyjność strony w internecie, ponieważ bloga można stale aktualizować pisząc o nowościach w firmie, osiągnięciach, rabatach itp. Pozwala to pokazać czytelnikom i klientom, że firma stale się rozwija. Dzięki temu pozyskujemy nowych zainteresowanych klientów.

 

3. Social Media

Nie jest tajemnicą, że social media mogą pozytywnie wpłynąć na dodatkowe zainteresowanie twoją firma oraz generowanie większych dochodów. Pokazanie bloga na portalach społecznościowych może pomóc w promowaniu firmy i zwiększeniu ruchu na twojej stronie internetowej.

Dzięki temu możesz nawiązać relację z szeroką grupą ludzi zainteresowanych twoją niszą. Dodatkowo popularność firmy rośnie praktycznie nie wydając na kampanie reklamowe za dużo pieniędzy.

Wiele znanych firm wykorzystuje np. Facebooka do promowania swojego wizerunku

https://www.facebook.com/BaskizBankuBGZ 

https://www.facebook.com/heyah

https://www.facebook.com/ChupaChupsPL

https://www.facebook.com/frugowroc

https://www.facebook.com/McDonalds

 

2. Opłacalność

Pojawienie się w sieci może być niezmiernie opłacalne. Reklamy powodują wzrost zainteresowania twoimi usługami. Jednak kupno miejsc reklamowych jest niezmiernie drogim przedsięwzięciem. Prowadzenie bloga firmowego, może zmniejszyć koszty reklamy w dużym stopniu. Bloga prowadzisz praktycznie za darmo, jeśli piszesz go sam. Wystarczy ok. 2 h dziennie, aby uzyskać dobry efekt.

[wms_protected]

1. Poprawa swojej marki

Prowadząc bloga firmowego możesz przekonać ludzi do firmy i siebie. Poprzez pokazanie pozytywnych punktów firmy możesz przekonać ludzi, że twoja firma jest lepsza od konkurencji. Dodatkowo wyróżnisz się na tle firm, które nie mają bloga.

Ps. Zobacz pakiet narzędzi do prowadzenia profesjonalnego bloga Firmowego GVO

[/wms_protected]

(Visited 77 times, 1 visits today)