Masz małą firmę i myślisz, że warto zrezygnować z telefonii stacjonarnej na rzecz płaskiej taryfy GSM i smartfona dla każdego pracownika? Pomyśl jeszcze raz, bo telefonia VoIP ma do zaoferowania wiele funkcji, których nie znajdziesz nigdzie indziej, a koszty jej utrzymania mogą być wręcz pomijalne.

Teoretycznie, oparcie telekomunikacji w firmie tylko na telefonii komórkowej może wydawać się opłacalne. W praktyce warto zadać sobie następujące pytania:

  1. Ile minut przypada na rozmowy przychodzące, a ile na wychodzące i jak te dane wyglądają dla poszczególnych działów?
  2. Którzy pracownicy mają “stacjonarny” charakter pracy, a którzy muszą być “mobilni”?
  3. Czy infolinia jest dla firmy istotnym kanałem sprzedaży?

Na te 3 pytania, przedstawiamy 3 odpowiedzi – atuty telefonii internetowej VoIP dla firmy. Przyjmujemy tutaj, że stosujemy model prepaid dla firm, gdzie opłata za jednego pracownika to około 2 złotych netto (za konto i numer miejski), nie licząc tego co wydzwoni on dzwoniąc na numery innych operatorów telekomunikacyjnych (taki model stosuje np. FCN).

Prepaid: nie płać za odbieranie i rzeczy niepotrzebne

Jeżeli twoja firma należy do około 80% firm z sektora MŚP, to 80% minut “wygadanych” przez Twoich pracowników z telefonów służbowych to rozmowy przychodzące, albo między pracownikami.

Za większość połączeń wychodzących odpowiada najczęściej konkretny dział (sprzedaży). Wielu pracowników nie potrzebuje dzwonić na zewnątrz dużo, po prostu musi “być pod telefonem” i dotyczy to nie tylko osób mających mobilną pracę (np. sprzedawców pracujących w terenie), ale także tych “stacjonarnych”, tzn. znajdujących się w biurze lub w domu.

Po co firma ma przepłacać za telefon, który właściwie nie będzie wykorzystywany, często wiążąc się na rok lub dwa umową abonamentową? W telefonii prepaid VoIP dla firm telefon dla osoby, która ma po prostu być dostępna kosztuje niecałe 2 złote miesięcznie. Zależnie od konfiguracji, nie licząc kosztów wydzwonionych minut – utrzymanie systemu telefonii stacjonarnej VoIP w 10-cio osobowej firmie, gdzie każdy ma własny numer miejski, kosztuje niewiele ponad 35 złotych. Czyli często mniej niż abonament dla jednego pracownika.

Telefonia VoIP zadziała w domu i w biurze

Stacjonarności pracownika nie trzeba rozumieć jako pracy w biurze od 9 do 17. W przypadku stosowania telefonii VoIP nie ma znaczenia gdzie fizycznie przebywa pracownik, tak długo jak ma zapewniony dostęp do szerokopasmowego internetu. Z firmowego konta telefonicznego skorzysta na firmowym laptopie, domowym lub firmowym smartfonie lub telefonie stacjonarnym IP. Dlatego systemem VoIP mogą być także objęci pracownicy zdalni.

Funkcje dla infolinii i biura

Dla wielu firm telefonia stacjonarna to jedynie numer i możliwość wybierania i odbierania połączeń. Kiedy jednak już spróbujesz jak wygodnie jest otrzymywać wiadomości poczty głosowej na e-mail, zarządzać kontami wszystkich pracowników z jednego panelu lub uruchomisz system przekierowań aby nie udostępniać swojego numeru komórkowego dla każdego – raczej nie będziesz chciał wrócić do tego stanu. Telefonia VoIP to ponad 20 funkcji pozwalających pracownikom oszczędzić czas, a dzwoniącym klientom nerwy.

Telefonia VoIP ma bardzo silną pozycję w dużych korporacjach, gdzie ze względu na efekt skali, oszczędności jakie pozwala uzyskać są naprawdę znaczne. Mniejsze firmy decydują się często całkowicie na abonament GSM ze względu na prostotę takich ofert i przewidywalność kosztów.

Jednak coraz więcej firm liczy minuty, te wykorzystane i niewykorzystane, a także ich koszty. Co skutkuje rosnącą popularnością telefonii stacjonarnej VoIP jako istotnego składnika (obok telefonii GSM) telekomunikacji firmy.

Autor wpisu:

Specjalista budowania MLM online ( marketingu sieciowego przez internet ). Współzałożyciel Grupy Marketingowej BB Elite Club. Szkolę w Akademii Nowoczesnego Marketingu GVO. Jestem tu by szkolić i pomagać naszym partnerom osiągnąć sukces.

http://wojciechwesolowski.pl/

(Visited 71 times, 1 visits today)